Warsztaty

Warsztaty dla szkół: Edukacja seksualna i wspieranie różnorodności

Szkoła tworzy jedną z głównych przestrzeni funkcjonowania nastolatka, nic dziwnego więc że tak ważne dla niego jest aby móc się w niej wyrażać i być akceptowanym. Płeć wyrażana jest na wiele sposobów, zaczynając od języka, poprzez ubiór, aż do miejsc z których korzystamy (np. toaleta damska czy męska?).

Transpłciowy nastolatek może przybierać różne typy zachowań, które wśród kadry dydaktycznej mogą powodować chęć niesienia pomocy i empatię ale mogą też budzić poczucie zagubienia, chęć uznania tego za modę czy fanaberie.

Co robić gdy okazuje się, że w klasie jest transpłciowy nastolatek? Co robić gdy okazuje się, że po jego ujawnieniu się dołączają do niego kolejni uczniowie?

SZKOLENIE PRZYGOTOWUJE NAUCZYCIELI DO WSPIERANIA DZIECI I MŁODZIEŻY TRANSPŁCIOWEJ

PLAN SZKOLENIA:

  1. Tożsamość płciowa – podstawy.
  2. Komunikacja z osobami transpłciowymi.
  3. Jak wspierać transpłciową młodzież w środowisku szkolnym
  4. Sesja dodatkowych pytań od osób uczestniczących

EFEKTY:

  • posiadanie podstawowej wiedzy czym jest tożsamość płciowa i transpłciowość
  • posiadanie wiedzy dotyczącej tego, jak istotną rolę odgrywa język w komunikacji z osobami transpłciowymi. umiejętność adekwatnego
  • reagowania i wspierania transpłciowych uczniów
  • zdobycie wrażliwości na trudności charakterystyczne dla transpłciowej młodzieży.

Program może być całkowicie dopasowany do aktualnej sytuacji i potrzeb w Państwa szkole.

Prowadząca:

Emilia Skrzypczak psycholożka, seksuolożka i psychoterapeutka w trakcie szkolenia. Transpłciowością zajmuje się od strony naukowej (Uniwersytet SWPS) i klinicznej (SPPS). Na co dzień pracuje z transpłciową młodzieżą, jak i ich rodzicami w celu odkrywania i wspierania tożsamości płciowej. Pomaga w podejmowaniu decyzji odnośnie rozpoczęcia korekty płci, prowadzi opiniowanie psychoseksuologiczne transpłciowości, a także terapię dla transpłciowych osób.

➡️ Szkolenie wpisuje się w potrzeby Twojej szkoły? Skontaktuj się z nami: